KletbaOčarování 1. úrovněUvalíš kletbu na tvora, kterého vidíš v dosahu. Dokud kouzlo neskončí, způsobíš cíli dodatečné nekrotické zranění 1k6 pokaždé, když ho zasáhneš útokem. Když sesíláš toto kouzlo, zvol také jednu vlastnost. Cíl má nevýhodu k ověřením zvolené vlastnosti. Klesne-li tvorovi počet životů na 0 než kouzlo skon čí, můžeš v pozdějším svém tahu použít bonusovou akci k prokletí nového tvora. Sejmi kletbu seslané na cíl ukončí toto kouzlo před časně. Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 3. či 4. úrovně, můžeš se na něj soustře dit až 8 hodin. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 5. či vyšší úrovně, můžeš se na něj soustředit až 24 hodin.
Soustředění, až 1 hodinaV
S
M 18 sáhů1 bonusová akce
1. Úroveň
PřestrojeníIluze 1. úrovněZměníš svůj vzhled (včetně oblečení, zbroje, zbraní a ostatního vybavení), dokud kouzlo neskončí, nebo dokud nepoužiješ svou akci k jeho zrušení. Můžeš vypadat až o 1 stopu menší nebo větší a hubený, tlustý, nebo něco mezi. Musíš si zachovat stejný typ těla, takže musíš převzít podobu, která má stejné základní rozložení končetin. Jinak je ale rozsah iluze na tobě. Změny vytvořené tímto kouzlem neuspějí při fyzické kontrole. Přidáš-li si například tímto kouzlem klobouk, budou jím procházet předměty a každý, kdo se ho dotkne, nic neucítí, nebo ucítí tvou hlavu a vlasy. Použiješ-li toto kouzlo, abys vypadal hubenější a chtěl by se tě někdo dotknout, tak jeho ruka na něco jakoby narazí, i když je na pohled stále ve vzduchu. Aby tvor odhalil, že jsi přestrojený, musí si tě pomocí své akce pozorně prohlédnout a uspět v ověření Inteligence (Pátrání) proti tvému SO záchrany kouzla.
1 hodinaV
S
Ty sám1 akce
1. Úroveň
Zmam osobuOčarování 1. úrovněPokusíš se zmámit humanoida, kterého zvolíš v dosahu. Musí si hodit záchranný hod na Moudrost, a pokud
s ním ty nebo tví společníci bojují, má k němu výhodu.
Neuspěje-li v záchranném hodu, zmámíš ho, dokud
kouzlo neskončí, nebo dokud mu ty nebo tví společníci neublížíte. Zmámený tvor na tebe pohlíží jako na
dobrého známého.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím
pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. můžeš ovlivnit jednoho tvora navíc.
Tvorové musí být navzájem do 6 sáhů od sebe, když na
ně cílíš.
1 hodinaV
S
6 sáhů1 akce
1. Úroveň
Triky
Drobná iluzeIluzorní trik V rámci dosahu vytvoříš buď zvuk, nebo obraz před mětu, který vydrží po dobu trvání. Iluze také skončí, pokud ji zrušíš jako akci nebo sešleš kouzlo znovu. Pokud vytvoříš zvuk, jeho hlasitost může být v rozmezí od šepotu po křik. Může to být tvůj hlas, cizí hlas, řev lva, bubnování nebo jakýkoliv jiný zvuk, který zvolíš. Zvuk zní po celou dobu trvání, nebo můžeš udělat samostatné zvuky v různé časy před skončením kouzla. Pokud vytvoříš obraz předmětu — například židli, zablácené stopy nebo truhličku — nesmí být větší než krychle 1 sáh. Obraz nemůže vytvářet zvuk, světlo, pach ani žádný jiný smyslový efekt. Fyzická interakce s obrazem prozradí, že jde o iluzi, neboť jím prochází věci. Použije-li tvor svoji akci k pozornému prohlédnutí si obrazu, úspěšným ověřením Inteligence (Pátrání) proti tvému SO záchrany kouzla dokáže určit, že jde o iluzi. Pokud tvor odhalí, že jde o iluzi, tak iluze se stane pro tvora mdlá.
1 minuta
S
M 6 sáhů1 akce
Trik
Mágova rukaVyvolávací trikPřízračná, levitující ruka se objeví v bodě, který zvolíš v dosahu. Vydrží po dobu trvání, nebo dokud ji nezru šíš jako akci. Octne-li se dál než 6 sáhů od tebe, nebo sešleš-li toto kouzlo znovu, tak zmizí. Ruku můžeš ovládat použitím své akce. Můžeš ji po užít k manipulaci s předmětem, otevření odemčených dveří či nádoby, vytažení či uložení předmětu z či do otevřené nádoby, nebo vylití obsahu flakónku. Pokaždé, když ruku použiješ, tak s ní také můžeš pohnout až o 6 sáhů. Ruka nemůže útočit ani aktivovat kouzelné předmě ty a neunese víc než 10 liber.
1 minutaV
S
6 sáhů1 akce
Trik
Ohnivá střelaZaklínací trikNa tvora či předmět v dosahu vrhneš smítko ohně. Hoď si na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když zasáhneš, utrpí cíl ohnivé zranění 1k10. Hořlavé předměty zasa žené tímto kouzlem se zapálí, pokud je nikdo nedrží ani nenese. Zranění tohoto kouzla se zvýší o 1k10, když dosáh neš 5. úrovně (2k10), 11. úrovně (3k10) a 17. úrovně (4k10).
IhnedV
S
24 sáhů1 akce
Trik
Dovednosti
Čachrování mágovou rukouSchopnost povoláníPočínaje 3. úrovní, když sešleš mágovu ruku, můžeš přízračnou ruku zneviditelnit a navíc s ní vykonávat následující činnosti:
Můžeš vložit jeden předmět, který ruka druží, do nádoby, kterou drží či nese někdo jiný.
Můžeš vyndat předmět z nádoby, kterou drží či nese někdo jiný.
Zlodějské náčiní můžeš používat z dálky k otevření zámků a zneškodnění pastí.
Jednu z těchto činností můžeš udělat, aniž by si tě tvor všiml, uspěješ-li v hodu na ověření Obratnosti (Čachrů) v konfliktu proti tvorově ověření Moudrosti (Vnímání). Mimo to můžeš použít bonusovou akci danou Mazanou akcí k ovládání ruky.
OkamžitéV
S
Bonusová akce
Dovednost
KvalifikaceSchopnost povoláníNa 1. úrovni si zvol buď dvě ze svých zdatností v dovednostech, nebo jednu ze svých zdatností v dovednostech a svou zdatnost se zlodějským náčiním. Tvůj zdatnostní bonus se zdvojnásobí pro jakékoliv ověření vlastnosti, při kterém využiješ jednu z těchto zvolených zdatností. Na 6. úrovni si můžeš zvolit další dvě ze svých zdatností (v dovednostech, nebo se zlodějským náčiním) a získat k nim tento prospěch.
Akrobacie
Atletika
Čachry
Historie
Klamání
Lékařství
Mystika
Náboženství
Nenápadnost
Ovládání zvířat
Pátrání
Přesvědčování
Přežití
Příroda
Umění
Vhled
Vnímání
Zastrašování
Zdatnost se zlodějským náčiním
OkamžitéV
S
Bonusová akce
Dovednost
Mazaná akceSchopnost povolání Počínaje 2. úrovní, tvé rychlé uvažování a hbitost ti umožňují rychle se pohybovat a jednat. Každý svůj tah v boji můžeš provést bonusovou akci. Tato akce se dá použít jen pro Odpoutání se, Schování nebo Úprk.
OkamžitéV
S
1 akce
Dovednost
Městská tajemstvíSchopnost zázemíZnáš tajné struktury a průchody do měst a dokážeš najít cesty sídelní zástavbou, které by ostatní minuli. Když nejsi v boji, tak (spolu se společníky, které vedeš) můžeš cestovat mezi libovolnými dvěma místy ve městě dvakrát tak rychle, než by ti normálně dovolovala tvá rychlost.
OkamžitéV
S
1 akce
Dovednost
Sesílání kouzelSchopnost povoláníKdyž postoupíš na 3. úroveň, získáš schopnost sesílat kouzla. Obecná pravidla pro sesílání kouzel jsou v 10. kapitole a v 11. kapitole najdeš seznam kouzelnických kouzel.
OkamžitéV
S
Bonusová akce
Dovednost
Tulácký archetypSchopnost povoláníNa 3. úrovni si zvol archetyp, který budeš napodobovat při praktikování svých tuláckých schopností: Mystického šejdíře, Vraha, nebo Zloděje. Všechny jsou podrobně popsány na konci popisu tohoto povolání. Tvůj archetyp ti dává schopnosti na 3. úrovni a pak opět na 9., 13. a 17. úrovni.
Mystický šejdíř
Vrah
Zloděj
OkamžitéV
S
Bonusová akce
Dovednost
Zákeřný útokSchopnost povolání Od 1. úrovně víš, jak udeřit zákeřně a využít protivníkovy nepozornosti. Jednou za tah můžeš způsobit dodatečné zranění 1k6 jednomu tvorovi, kterého zasáhneš svým útokem, pokud máš výhodu k hodu na útok. Útok musí být proveden vytříbenou zbraní nebo zbraní na dálku. Výhodu k hodu na útok nepotřebuješ, pokud je do 1 sáhu od cíle jiný jeho nepřítel, který není neschopný, ale nesmíš mít nevýhodu k hodu na útok. Velikost dodatečného zranění se zvyšuje, jak získáváš úrovně v tomto povolání, jak ukazuje sloupec Zákeřný útok v Tabulce tuláka.
Okamžité - 2k6 (5. level - 3k6)V
S
1 akce
Dovednost
Zlodějská hantýrkaSchopnost povolání Během svého tuláckého výcviku ses naučil zlodějskou hantýrku, tajnou směsici dialektu, žargonu a kódu, která ti umožňuje ukrýt zprávy do zdánlivě normálního rozhovoru. Takovým skrytým zprávám rozumí jen tvor, který zná zlodějskou hantýrku. Předat takovou skrytou zprávu trvá čtyřikrát déle, než ji říct otevřeně. Navíc rozumíš množině tajných signálů a symbolů používaných k předání krátkých, jednoduchých zpráv, například jestli je oblast nebezpečná, nebo je to teritorium zlodějského cechu, jestli je poblíž dobrý lup, či jestli jsou obyvatelé v dané oblasti naivkové, nebo jestli poskytnou bezpečné útočiště zlodějům na útěku.
OkamžitéV
S
1 akce