Barevná kouleZaklínání 1. úrovněVrhneš energetickou kouli o průměru 4 couly na tvora, kterého vidíš v dosahu. Zvol typ koule — blesková, hromová, chladná, jedová, kyselinová, nebo ohnivá — a pak si hoď na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když útok zasáhne, cíl utrpí zranění 3k8 tebou zvoleného typu. Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. se zvýší zranění o 1k8.
IhnedV
S
M 18 sáhů1 akce
1. Úroveň
Magická střelaZaklínání 1. úrovněVytvoříš tři světélkující šipky tvořené magickou silou. Každá šipka zasáhne tvora dle tvé volby, kterého vidíš v dosahu. Šipka způsobí cíli silové zranění 1k4 + 1. Šipky udeří všechny společně a můžeš je nasměrovat na jeden nebo více cílů. Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úro veň pozice nad 1. vytvoří kouzlo o jednu šipku víc.
IhnedV
S
24 sáhů1 akce
1. Úroveň
ŠtítVymítání 1. úrovněObjeví se neviditelná bariéra magické síly, aby tě ochránila. Až do začátku svého příštího tahu máš bonus +5 k OČ, a to i proti spouštěcímu útoku, a magická střela ti nezpůsobí žádné zranění.
1 koloV
S
Ty sám1 reakce, kterou provedeš, když tě zasáhne útok, nebo když jsi zacílen kouzlem magická střela
1. Úroveň
Triky
Jedovatá sprškaVyvolávací trikNatáhneš svou ruku směrem k tvorovi, kterého vidíš v dosahu, a vypustíš ze své dlaně oblak zhoubného ply nu. Tvor musí uspět v záchranném hodu na Odolnost, jinak utrpí jedové zranění 1k12. Zranění tohoto kouzla se zvýší o 1k12, když dosáh neš 5. úrovně (2k12), 11. úrovně (3k12) a 17. úrovně (4k12).
IhnedV
S
2 sáhy1 akce
Trik
Mrazivý paprsekZaklínací trikSměrem k tvorovi v dosahu vyšlehne chladný paprsek modrobílého světla. Hoď si na útok na dálku kouzlem proti cíli. Při zásahu cíl utrpí chladné zranění 1k8 a jeho rychlost se sníží o 2 sáhy do začátku tvého příš tího tahu. Zranění tohoto kouzla se zvýší o 1k8, když dosáh neš 5. úrovně (2k8), 11. úrovně (3k8) a 17. úrovně (4k8).
IhnedV
S
12 sáhů1 akce
Trik
Dovednosti
Akční vlnaSchopnost povoláníOd 2. úrovně se můžeš na okamžik dotlačit za své běžné hranice. Ve svém tahu můžeš kromě své běžné a případně bonusové akce provést ještě jednu akci. Uděláš-li to, můžeš použít tuto schopnost znovu, až si krátce nebo důkladně odpočineš. Počínaje 17. úrovní můžeš použít tuto schopnost dvakrát před odpočinkem, ale v jednom tahu pouze jednou.
Okamžité - jedno použitíV
S
1 akce
Dovednost
Bojové archetypySchopnost povoláníRůzní bojovníci volí různé přístupy ke zdokonalování své bojové zdatnosti. Bojový archetyp, který si zvolíš k napodobení, odráží tvůj přístup.
Čaroknecht
Šampion
Taktik
OkamžitéV
S
1 akce
Dovednost
Bojový stylBojový archetypJako svou specializaci si osvojíš konkrétní bojový styl. Zvol jednu z následujících možností. Jednu možnost Bojového stylu si můžeš zvolit jen jednou, i kdyby sis později mohl volit znovu.
Boj s obouruční zbraní
Boj se dvěma zbraněmi
Obrana
Ochrana
Šerm
Střelba
OkamžitéV
S
1 akce
Dovednost
Druhý dechSchopnost povoláníMáš omezenou studnu vitality, ze které můžeš čerpat a ochránit se tak před zraněním. Ve svém tahu můžeš použít bonusovou akci k obnově svých životů rovných 1k10 + tvá úroveň bojovníka. Jakmile použiješ tuto schopnost, můžeš ji použít znovu, až si krátce nebo důkladně odpočineš.
OkamžitéV
S
1 akce
Dovednost
Sesílání kouzelSchopnost povoláníKdyž postoupíš na 3. úroveň, přidáš ke své bojové zručnosti i schopnost sesílat kouzla. Obecná pravidla pro sesílání kouzel jsou v 10. kapitole a v 11. kapitole najdeš seznam kouzelnických kouzel. Triky. Na 1. úrovni znáš dva triky dle své volby ze seznamu kouzelnických kouzel. Další kouzelnický trik dle své volby se naučíš na 10. úrovni. Pozice kouzel. Tabulka sesílání kouzel Čaroknech ta uvádí, kolik máš pozic kouzel k seslání svých kouzel na 1. či vyšší úrovni. K seslání jednoho z těchto kouzel musíš utratit pozici s úrovní daného kouzla nebo vyšší. Když si důkladně odpočineš, obnovíš si všechny utracené pozice kouzel. Například, znáš-li kouzlo 1. úrovně štít a máš dostupnou jednu pozici 1. úrovně a jednu pozici 2. úrovně, můžeš seslat štít použitím libovolné z těchto pozic. Známá kouzla 1. a vyšší úrovně. Znáš tři kouzelnická kouzla 1. úrovně dle své volby, z nichž dvě si musíš zvolit z vymítacích a zaklínacích kouzel v seznamu kouzelnických kouzel. Sloupec Známá kouzla v Tabulce sesílání kouzel Čaroknechta udává, kdy se naučíš více kouzelnických kouzel 1. či vyšší úrovně. Každé z těchto kouzel, která si zvolíš, musí být vymítací či zaklínací kouzlo a musí mít úroveň, pro kterou máš pozici kouzel, jak ukazuje tabulka. Například, když dosáhneš 7. úrovně v tomto povolání, můžeš se naučit jedno nové kouzlo 1. či 2. úrovně. Kouzla, která se naučíš na 8., 14. a 20. úrovni mohou pocházet z jakékoli školy magie. Mimo to, když získáš úroveň v tomto povolání, můžeš si zvolit jedno z kouzelnických kouzel, která znáš, a nahradit ho libovolným jiným kouzlem ze seznamu kouzelnických kouzel. Nové kouzlo musí mít úroveň, pro kterou máš pozici kouzel, a musí to být vymítací nebo zaklínací kouzlo, pokud si nenahrazuješ kouzlo, které jsi získal na 3., 8., 14. či 20.úrovni. Sesílací vlastnost. Tvoje sesílací vlastnost pro tvá kouzelnická kouzla je Inteligence, protože se učíš svá kouzla pomocí studia a memorování. Kdykoliv kouzelnické kouzlo odkazuje na tvou sesílací vlastnost, použij svou Inteligenci. Mimo to použiješ svou opravu Inteligence, když stanovuješ SO záchranného hodu kouzelnického kouzla, jež jsi seslal, a když si házíš na útok kouzlem.
OkamžitéV
S
1 akce
Dovednost
Výsadní postaveníSchopnost zázemíDíky tomu, že ses narodil jako šlechtic, si o tobě obyvatelé zpravidla myslí jen to nejlepší. Jsi vítaný ve vyšší společnosti a osoby předpokládají, máš právo být kdekoliv. Prostí obyvatelé udělají vše, aby tě ubytovali a vyhnuli se tvé nelibosti. Ostatní osoby urozeného stavu tě berou jako člena stejné společenské vrstvy. Pokud potřebuješ, můžeš si zajistit audienci u místního šlechtice.
OkamžitéV
S
1 akce
Dovednost
Zbraňové poutoSchopnost povoláníNa 3. úrovni se naučíš rituál, který vytváří magické pouto mezi tebou a jednou zbraní. Rituál vykonáš během 1 hodiny a dá se provést během krátkého odpočinku. Po čas rituálu musí být zbraň ve tvém dosahu a na jeho závěr se zbraně dotkneš a utvoříš pouto. Jakmile si k sobě zbraň upoutáš, nelze tě od této zbraně odzbrojit, pokud nejsi neschopný. Pokud je ve stejné sféře existence, můžeš ji přivolat jako bonusovou akci ve svém tahu, čímž ji okamžitě teleportuješ do své ruky. Můžeš mít až dvě připoutané zbraně, ale pomocí bonusové akce můžeš najednou přivolat jen jednu. Pokud se pokusíš připoutat třetí zbraň, musíš přerušit pouto s jednou z ostatních dvou.
OkamžitéV
S
1 akce